Jag är dödens lammunge!

Dax att smyga runt husknuten och låtsas att jag är osynlig…igen! Vinterhalvåret funkar bra men på sommaren är man dödens lammunge.

Vi-som-inte-har-ett-liv-utan-vill-bli-bästisar-med-våra-grannar-gänget har varit i farten nu igen. Dom dyker alltid upp så här fram på vårkanten. Pang tjofs! upp med värstinglappen på portdörren. Har ska samkvämas minsann. Låt mig spy nån…snälla!!

Varför detta enorma intressent av att umgås med sina grannar? Nu ska här minnsan grillas och ha sig. Har ni inga vänner….eller? Finns väl ingen som står ut med eran hurtfriska våldgästande “jag äger dig ” vänskap?

Låt mig va! jag vill inte att ni ska känna mig. Jag vill inte att  ni ska hålla koll på hur många män som smyger in till mig framemot nattkröken…eller avsaknaden av dom. Jag vill inte att vi ska börja låna socker av varandra. Jag vill inte att V:et på min brevlåda ska just betyda mer än att mitt namn börjar på V för er. Jag vill på min höjd heja på er i förbifarten…att prata med er…..never!

Jag har lite svårt för “jag vet var din brevlåda bor” folket. Dvs grannarna. Skaffa er ett liv och lämna mig utanför!

Tror jag skiter i eran varmkorv och töntiga Tipspromenad.

One thought on “Jag är dödens lammunge!

  1. Hahahahaha, håller verkligen med!! Likadant i vårt villaområde kan jag meddela, och man kan ju inte låta bli att under VARFÖR. Varför, varför, varför…

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *